Edubilim Forumları - www.edubilim.com
Duyurular:
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Ekim 25, 2014, 09:55:58 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


...::: EDuBiLiM :::...

  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
Gönderen Konu: Tasarruf Yapıyorum - Hayat Bilgisi İkinci Sınıf Etkinlik Örneği  (Okunma Sayısı 10588 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Editor
Uzman Üye
*****
Üye No: 190
Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1369
Nerden: Erzincan
Puan: +35/-13

WWW
Offline

« : Ocak 28, 2009, 08:07:13 ÖS »


TASARRUF YAPIYORUM

2. Sınıf Hayat Bilgisi Dersi Benim Eşsiz Yuvam Teması .  Aşağıda dökümanın sadece özeti verilmiştir, bu konu ile ilgili dosya ekte verilmiştir.

TASARRUF YAPIYORUM


DERS                   : Hayat Bilgisi
SINIF               : 2
YAKLAŞIK SÜRE            : 40’+40’+40’+40’+40’
TEMA                  : Benim Eşsiz Yuvam
TEMEL BECERİLER   : Zaman, para ve materyal kullanma, Bilinçli
              tüketicilik, sabır.
ARA DİSİPLİNLERLE
İLİŞKİLENDİRME
         : Girişimcilik, İnsan Hakları ve Vatandaşlık.
KAZANIMLAR   :B.2.26.Tasarruf kavramını öğrenir ve insanların   
    niçin tasarruf   yaptıklarını araştırır.
    B.2.27.Evdeki kaynakları  bilinçli olarak tüketir.
    B.2.28.Yeterli para biriktirinceye kadar 
    isteklerini erteler.
    B.2.29.Yetişkinleri gözlemleyerek para   
    harcamayı gerektiren bir amaç belirler ve bunu
                   gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğini tartışır.
MATERYALLER      : Cam kavanoz, yün örgü ipi, uhu, plastik şişe,
             resim defteri, boyalar, çalışma kağıtları.
KAYNAK         : Hayat Bilgisi Özel İhtisas Komisyonu.   



SÜREÇ


1.   Sınıfa getirmiş olduğunuz kumbarayı öğrencilere gösterin. Bunun ne işe yaradığını sorun.
2.   Kimlerin kumbarası olduğunu ve para biriktirip biriktiremediklerini sorun.
3.   Olumlu cevap aldığınız öğrenciye “Demek ki sen de tasarruf yapıyorsun.” diyerek, davranışını onaylayın. Böylece öğrencilerin  ” tasarruf” kavramının ne olduğunu anlamalarını sağlayın.
4.   Öğrencilerden ailelerinin tasarruf yapıp yapmadıklarını, araştırmalarını isteyin. Çalışma kağıdını aileleriyle yardımlaşarak doldurmalarını söyleyin.
5.   Araştırma sonuçlarının sınıfta paylaşılmasını sağlayın.
6.   Öğrencilere; tasarruf yapmaya özendirmek amacıyla sınıfta kumbara yapmayı gösterin. Bir sonraki ders için her öğrenciden birer adet kapaklı cam kavanoz, yün ip, uhu ve makas getirmelerini isteyin. Kumbara yapılırken öğrencilere şu yönergeleri verin:
-Kavanozun üst (ağız) kısmına uhu sürerek ipin ucunu sabitleyin.
-Kavanozun üst kısmından başlayarak kavanozu kendi ekseninde çevire
 çevire ipi tabana kadar dolayın.
-Gerek duyulduğunda ara ara uhuyla ipi sabitleştirebilirsiz.
-Kavanozun dışını tamamen iple kapladıktan sonra, yine farklı renkte      yün ip ve uhuyla çeşitli figür ve desenlerle kumbaranızı süsleyebilirsiniz.
-Kumbaranın kapağını boyayarak, iple veya yapıştırmalarla     süsleyebilirsiniz.
Not: Cam kavanozun kapağına, metal paranın girebileceği büyüklükte deliği, evde ailelerin açması gerektiğini önemle vurgulayın. 
7.   Öğrencilerin harçlıklarını dikkatli harcamalarını aynı zamanda da                                  tasarruf yaparak kumbaralarını kullanmalarını söyleyin.
8.   Bir sonraki derste tasarrufun sadece para biriktirerek olamayacağını, elektrik, su, gaz, odun, kömür gibi kaynakların da tasarruflu kullanılması gerektiğini belirtmek amacıyla şu soruları yöneltin.
-Gündüz lambaların yanması doğru mudur? Neden?
-Havalar ısındığında soba veya kaloriferlerin yanması gerekli midir?
-Açık bir musluk gördüğünüzde ne düşünürsünüz?
9.   Herkesin görüşünü dinledikten sonra, sınıfınızı iki yada üç gruba bölerek, lavaboya götürün. İki adet birer litrelik plastik şişeyi yanınızda bulundurun.
10.   Lavaboda öğrencinizin ellerini yıkamasını isteyin. Musluğu açın ve yıkama işlemi bitene kadar musluğu kapatmayın. Öğrenci ellerini yıkarken musluğun altından ellerini çekince, siz plastik  şişeyi hemen musluğun altına tutun. Öğrenci suyu kullanmak istediğinde plastik şişeyi musluğun altından çekin ve öğrencinin ellerini yıkamasına fırsat verin.
11.  Yaklaşık olarak 1-1.5 dakikalık zaman dilimi içinde öğrencinin   ellerini yıkarken, gereksiz olarak harcadığı su miktarını plastik şişe yardımıyla ölçün.
12.  Etkinlik bitip, sınıfa döndüğünüzde şu açıklamayı yapın ve sorunuzu   
         yöneltin:
   “Ellerinizi yıkarken suya ihtiyaç duymayıp, musluğun altından
   ellerinizi çektiğinizde su akmaya devam etti. Gereksiz yere
   harcadığınız su miktarı ortalama ....... litredir. Günde 5 kez
   ellerinizi yıkadığınızı düşünürseniz yaklaşık ....... litre su boşa
   harcanmış demektir. Sınıfımızdaki, ailenizdeki herkes bu şekilde
   davranırsa, ne tür sonuçlarla karşılaşabiliriz?”
13.     Bu konunun düşünülmesini ve araştırılmasını isteyin.
14.     Kaynakların (zaman, para, materyal, doğal kaynaklar) sınırlı olduğu,                     
  zaman içinde tükeneceğini ve bir vatandaş olarak kaynaklarımızı
  sorumsuzca harcamamamız gerektiğini belirtin. İkinci çalışma kağıdını   
  dağıtın.

15.    “Para biriktirmenin faydaları nelerdir? “, “ Önceki derste yaptığınız   
          kumbaraları kullanmaya başladınız mı?” sorularıyla giriş yapın.
16.  Sınıftaki bütün öğrencilerin bu sorulara olumlu cevap vermeleri
         amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin para biriktirip, ne
         yapmak veya ne almak istediklerini düşünmelerini söyleyin.
17.  Almak veya yapmak istedikleri şeylerin resmini, resim defterlerine
         yapmalarını isteyin.
18.  Resimler yapıldıktan sonra öğrencilerin yaptıkları resimleri
        anlatmalarını isteyin. Şu sorularla yönlendirebilirsiniz:
-   Bu resmi yaparken neler hissettin?
-   Neden bu ...........  yapmayı veya almayı istiyorsun?
-   Onu yaptığında veya aldığında ne hissederdin?
19. Resimleri sınıfta sergileyin.
20. Para biriktirirken bazı isteklerin ertelenebileceğinden ama
        sonuçlarının katlanmaya değer olduğundan bahsedin.
        Öğrencilerin resmini yaptıkları isteklerine para biriktirip, sahip
        olduklarında sizi haberdar etmelerini isteyin. Bu durumdan
        mutluluk ve gurur duyacağınızı belirtin. 
21. Bir ders önce dağıttığınız üçüncü çalışma kağıdındaki soruları
   öğrencilere tekrar sorarak, araştırmalarını sınıfla paylaşmalarını
   sağlayın.
22. Para harcamayı gerektiren bir amaç belirlemelerini ve bunu
        gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceklerini sınıfta yapıcı ve gerçekçi
        bir şekilde tartışın.



DEĞERLENDİRME

-   Aile ile iş birliği kurarak, çalışma kağıtlarını değerlendirin.
-   Tartışma ile değerlendirin.






Önemli Not: Bu belge ttkb.meb.gov.tr den alınmıştır. Edubilim olarak MEB de karışık olarak verilen bu bilgileri sizin için düzenli bir şekilde bir araya getirdik. Yukarıdaki özet konu hakkında bilgilendirme için verilmiştir. Düzenli ve tam haliyle  görmek için dosyayı indirin... Dosyaların tüm hakları MEB e aittir ama bu şekilde düzenlenip biraraya getirilmesi tamamen Edubilimin katkılarıyla gerçekleşmiştir. Burada verilen bilgi, belge, yazı ve dökümanlar izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Kaynak belirtmek için www.edubilim.com veya www.edubilim.com/forum adresine alıntı yaptığınız adresten link vermeniz gerekmektedir.


Anahtar Kelimeler: tasarruf yapıyorum, tasarruf yapiyorum, hayat bilgisi dersi tasarruf yapıyorum konusu, tasarruf yapıyorum etkinlik örneği, tasarruf yapıyorum konusunun işlenişi, tasarruf yapıyorum etklinlik örnekleri, hayat bilgisi 2. sınıf, hayat bilgisi ikinci sınıf, Benim Eşsiz Yuvam
Ekteki Dosyalar Burada

Logged

Edu Sohbet  - Edubilim Sohbet Bölümü Sonunda Açıldı -  Giriş Yapmak İçin Tıklayın - Edu Sohbet

Edu Depo Açıldı... Ücret yok!  Limit Yok! Be
Etiket: hayat bilgisi  ikinci sınıf  etkinlik ornegi  tasarruf yapıyorum 
  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
 
Gitmek istediğiniz yer:  



Planlar ve Haftalar

Edubilim I Urllist I Etiketler I Rss I Google Etiketleri I Site Map I Reklam Web Stats

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!