Edubilim Forumları - www.edubilim.com
Duyurular: 2012-2013 Eğitim ve Öğretim Yılı....
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Ağustos 01, 2014, 10:46:39 ÖÖ


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


...::: EDuBiLiM :::...



  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
Gönderen Konu: Kazan Kazan - Hayat Bilgisi Üçüncü Sınıf Etkinlik Örneği  (Okunma Sayısı 4629 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Administrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 6
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Sınıf Öğretmeni
Mesaj Sayısı: 5463
Nerden: Erzincan & Erzurum arası
Puan: +42/-9
Sınıf Öğretmeni Aday Adayı...

Offline

« : Nisan 01, 2009, 08:22:25 ÖS »


ADI: KAZAN KAZAN

3. Sınıf Hayat Bilgisi Dersi OKUL HEYECANIM Teması .  Aşağıda dökümanın sadece özeti verilmiştir, bu konu ile ilgili dosya ekte verilmiştir.

ADI: KAZAN KAZAN

DERS   : HAYAT BİLGİSİ
SINIF   : 3
YAKLAŞIK SÜRE   : 40’+40’+40’
TEMA   : OKUL HEYECANIM
TEMEL BECERİLER   : Etik davranma ve   problem çözme
KAZANIMLAR   : A.3.21. Okula niçin hazırlıklı gelmesi gerektiğini açıklar.
                                  A.3.22. okulda kurallara uyulmadığında ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili çözüm yolları üretir.
                                  A.3.23. Okulda karşılaştığı sorunları çözebilmek için en uygun çözüm yolunu uygular.
MATERYALLER   : Öğrencilerin ders araç gereçleri, çalışma kağıdı
KAYNAK   : Öğülmüş, S. (2001) Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi, Nobel yayın dağıtım.




SÜREÇ

 Bu etkinlikte öğrenciler okul araç ve gereçlerini zamanında ve planlı olarak hazırlamanın okul başarısına etkisini kavrayacaklar, okul kurallarına uyulmadığında ne gibi sorunlarla karşılaşabileceklerini tartışacaklar, bu sorunlarla ilgili çözüm yollarını araştıracaklar ve en uygun çözüm yolunu uygulama becerisini kazanacaklardır.
1.   Öğrencileriniz ile birlikte günlük ders planını inceleyin. Eğer planda değişiklikler olmuşsa bunları öğrencilerinize açıklayın.
2.   Etkinliği uyguladığınız gün, günlük plana göre çantalarında hangi ders araç- gereçlerin bulunması gerektiğini sıralamalarını isteyin.
3.   Öğrencilerden sınıfta, ders programına uygun araç gereçleri tek tek çıkararak bunları neden çantaların koyduklarını açıklamalarını isteyin.
4.   Ders programına uygun araç gereçlerini hazır bulundurmadıklarında ne gibi zorluklar yaşadıklarını anlatmalarını söyleyin.
5.   Okula ne zaman ve nasıl hazırlanması gerektiği ile ilgili öğrencilerin görüşlerini alarak  küçük hatırlatmalarda bulunun.
Örneğin;
•   Evde okul için hazırlıklarınızı bir gün önceden planlamalıyım
•   Bu planlamayı yaparken ders programından yararlanmalıyım.
6.   Geçmiş yıllarda okul kuralları kavratılmıştı.Öğrencilerle “beyin fırtınası” çalışması yapılarak  bu kuralların neler olduğu bir kez daha hatırlatılın.
7.   Okulda kuralların neden gerekli olduğunu tartışarak , kurallara uyulmadığında ortaya çıkabilecek sorunlara  örnekler vermeleri isteyin.
8.   Öğrencilerden okul kurallarına uyulmadığında yaşadıkları ya da şahit oldukları sorunlara örnek vermeleri konusunda cesaretlendirin.
9.   Öğrencilerden  yaşadıkları  ya da şahit oldukları bu problem durumlarını  drama yöntemiyle canlandırmalarını isteyin.
Not: Okul kurallarına uyulmadığında ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili  örnekleri siz de öğrencilerinize anlatabilirsiniz.
10.   Problem çözme basamaklarını söyleyerek kazan-kazan yöntemiyle sorunu çözmelerini sağlayın.
    Sorunu tanımlayın.
    Bu olayda Deniz ne hissetmiş olabilir?
    Bu olayda Deniz’in arkadaşlarının hissettikleri nelerdir?
    Bu sorunu çözebilmek için Deniz ve arkadaşları neler yapabilirler? Onlara yardımcı olur musunuz?
    En uygun çözüm yolu sizce hangisi?
    Bu çözüm yolunu uygulayabilmeleri için Deniz’e ve arkadaşlarına neler önerirsiniz?
 
ÖĞRETMENE NOT:
“Kazan- Kazan”(Kaybeden Yok) yöntemi sorun çözme yöntemlerinden biridir.
Bu yöntemde kaybeden yoktur, her iki tarafta kazanır. Sonuçta kimsede  kızgınlık, kırgınlık ve suçluluk duyguları oluşmaz. Çatışmalarda esas alınması gereken kimin suçlu, kimin suçsuz olduğu değildir. Önemli olan sorunun çözümüdür. Bu yöntem altı aşamada çatışmaya neden olan sorunu çözmeyi amaçlar:
•   Sorunu tanımlama : gereksinim ve duygular ben dili ile iletilmelidir. “ Aranızda  konuşunca benim dikkatim dağılıyor, sinirleniyorum
•   Olası çözümler üretme:Beyin fırtınası yönteminden yararlanarak bütün çözüm önerileri yazılmalıdır.Öğrenciler çözüm üretme konusunda yüreklendirilmelidir.
•   Çözümleri değerlendirme: Önerilen çözümlerle ilgili öğrencilerin görüşleri alınmalıdır.
•   Karar  verme: Bu aşamada en iyi çözümün hangisi olduğuna birlikte karar verilmelidir.
•   Bu kararın nasıl uygulanacağını belirleme: Ne zaman, nasıl uygulanacağı, yeri, zamanı, kimin nasıl sorumlu olacağı gibi.
•   Çözümün Başarısını Değerlendirme: çözümün ne denli başarıya ulaştığı değerlendirilir.
KAZAN- KAZAN (KAYBEDEN YOK) YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI

•   Küskünlük olmaz, kaybeden yoktur. Karşılıklı olarak saygı ve sevgiye  dayalı bir ortamın oluşmasını sağlar.
•   Gerçek sorunun ortaya çıkmasını sağlar.
•   Öğrencilerin daha sorumlu  ve olgun olmalarını sağlar.
•   Güç ya da otorite gerektirmez.
•   Güdülenme çözümün uygulanma olasılığını artırır. Öğrencilerde iç denetimi güçlendirir.




DEĞERLENDİRME

Gözlem formu ile değerlendirilecektir.(Düzenli şekilde formu görüntülemek için ekteki dosyayı indirin)
 
Gözlenecek davranışlar   Evet   Bazen    Hayır
Problemi fark ediyor mu?         
Problemi aydınlatmak için uygun sorular soruyor mu?         
Problemi tanımlayabiliyor mu?         
Problem çözmek için uygun çözüm yolları belirliyor mu?         
En uygun çözüm yolunu uygulayabiliyor mu?         






Önemli Not: Bu belge ttkb.meb.gov.tr den alınmıştır. Edubilim olarak MEB de karışık olarak verilen bu bilgileri sizin için düzenli bir şekilde bir araya getirdik. Yukarıdaki özet konu hakkında bilgilendirme için verilmiştir. Düzenli ve tam haliyle  görmek için dosyayı indirin... Dosyaların tüm hakları MEB e aittir ama bu şekilde düzenlenip biraraya getirilmesi tamamen Edubilimin katkılarıyla gerçekleşmiştir. Burada verilen bilgi, belge, yazı ve dökümanlar izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Kaynak belirtmek için www.edubilim.com veya www.edubilim.com/forum adresine alıntı yaptığınız adresten link vermeniz gerekmektedir.


Anahtar Kelimeler: kazan kazan, kazan, hayat bilgisi dersi kazan kazan konusu, kazan kazan etkinlik örneği, kazan kazan konusunun işlenişi, kazan kazan etklinlik örnekleri, hayat bilgisi 3. sınıf, hayat bilgisi üçüncü sınıf, OKUL HEYECANIM
Ekteki Dosyalar Burada

Logged

Bilgi paylaştıkça çoğalır... Bildiklerinizi paylaşırsanız , bilmediklerinizi öğrenirsiniz....

Bir milletin ıslahı kötülerin imhasıyla değil , neslin eğitim ve terbiyesiyle mümkündür...
Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 34074
Cinsiyet: Bayan
Mesleği: Öğrenci
Mesaj Sayısı: 1
Nerden: Muğla
Puan: +0/-0

Offline
« Yanıtla #1 : Kasım 10, 2009, 09:42:31 ÖS »

kazan kazan ile etkinlik arıyorumm:(((
Logged
Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 55296
Cinsiyet: Bayan
Mesleği: Diğer Meslek Dalları
Mesaj Sayısı: 1
Nerden: İzmir
Puan: +0/-0

Offline
« Yanıtla #2 : Şubat 20, 2010, 04:56:27 ÖS »

KAZAN KAZANLA İLGİLİ KONU ARIYORUM
Logged
Etiket: hayat bilgisi  üçüncü sınıf  etkinlik ornegi  kazan kazan 
  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Tüm toplama bilgisayar fırsatları için tıklayın !


Yıllık Planlar 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
2009-2010 Yıllık Planlar 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
Zümre Toplantıları 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
Belirli Günler ve Haftalar Birleşmiş Milletler Günü Kızılay Haftası 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Dünya Tasarruf Günü
Yazılı Soruları
1. Yazılı Soruları

Edubilim olarak 2009-2010 Eğitim ve Öğretim Yılında da eğitimle ilgili , bilgi , belge ve dosyalarla tüm öğrenci ve öğretmenlerin yanındayız...
Tüm hakları sakllıdır. Edubilim 2007-2009. Bu sitede bulunan bilgi , belge ve dökümanların izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır. İletişim Adresi: edubilim@gmail.com

Edubilim I Urllist I Etiketler I Rss I Google Etiketleri I Site Haritası I Site Map I Reklam
Edu Sohbet -Webmaster -Edubilim2 -Oyunpiyatforum-- Web Stats

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Çok kısa bir süre sonra sitemize
yalnızca davetiye ile üye olunabilecek...
 Hem davetiye hakkı kazanmak için hem de sitemizdeki dosyaları indirebilmek için lütfen üye olun...
Üyelik tamamen ücretsizdir, üye olmak için tıklayın