Edubilim Forumları - www.edubilim.com
Duyurular: 2012-2013 Eğitim ve Öğretim Yılı....
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Temmuz 30, 2014, 01:54:03 ÖÖ


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


...::: EDuBiLiM :::...



  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
Gönderen Konu: İktisat teorisi 1. dönem  (Okunma Sayısı 2127 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline

« : Eylül 21, 2009, 02:04:47 ÖÖ »


İKTİSAT TEORİSİ YENİ HATIRLATMA NOTLARI

***Bağımsız Değişken (Açıklayıcı Değişken); Değeri fonksiyonel ilişkinin dışında belirlenen değişkendir.
***Bağımlı Değişken (Açıklanan Değişken); Bağımsız değişkenin değerine bağlı olarak değişen değişkendir.
***İçsel Değişken (Endojen ) ;Model içerisinde açıklanmalara bağlı olarak ortaya çıkan değişkendir.
***Dışsal Değişken (Egzojen) ;Model dışında belirlenen içsel değişkenleri etkileyen değişkendir.
***Akım Değişken;Belli bir zaman diliminde ölçülebilen değişkendir.Üretim,miktar,zaman, gelir v.b
***StokDeğişken;Değeri zamanın belirli bir anında ölçülen değişkendir.Mal stoğu,servet v.b
***Homo- Economicus;Akılcı insan, rasyonel insan.Özellikleri;tam bilgiye sahip olmak,seçici olmak, çoğu aza tercih etmek,tercihler arası tutarlı olmak.
***Ordinal Fayda;Sırasal faydadır.Ölçülemez,karşılaştırılır.Kişiye göre değişir.( Objektiftir.)
***Kardinal Fayda; Ölçülebilir faydadır. Birimi Util’dir.Herkes için aynıdır.Sayısal faydadır. (Subjektiftir.)
***Marjinal Fayda ; En son birimin sağladığı faydadır.
***Azalan Marjinal Fayda ; Diğer malların tüketilen miktarları sabitken tüketilen birimler arttıkça toplam fayda azalarak artar.
***(Tüketici dengesi) ; Tüketici sabit geliri ile çeşitli mal ve hizmetlere harcadığı son liraların marjinal faydalarını birbirine eşitlemesidir.
***Fayda Fonksiyonu; Tüketicinin tükettiği malla bu tüketiminden sağladığı fayda arasındaki ilişkidir.
***Fayda fonksiyonunun özellikleri ;
1-) Malların tüketilen miktarlarının artan bir fonksiyonudur.
2-) Diğer malların tüketimi sabitken bir malın tüketim miktarı arttırıldığında toplam fayda azalarak artar. Buna AZALAN MARJİNAL FAYDA denir.
3-) Her bireyin fayda fonksiyonu farklıdır. Bu nedenle bireyler arası fayda karşılaştırılması yapılamaz.
4-) Fayda fonksiyonu sürekli ve iki kez türevi alınabilir fonksiyonlar olmalıdır.
***Marjinal Fayda ; Bir birim daha fazla tüketilmesi sonucu toplam faydada meydana gelen değişmedir.

 u Toplam faydadaki değişim
***MU =-----------------= ----- - ----------------------------
 x Tüketilen miktardaki değişim
***Farksızlık Eğrisi ; Tüketiciye belli bir toplam faydayı sağlayan tüketim bileşimlerini ifade eden noktaların geometrik yeridir.Özellikleri;
1) Farksızlık eğrisi üzerindeki her nokta eşit toplam faydayı gösterir.
2-) Orjinden en uzakta eğri en yüksek faydayı sağlar.
3-) Birbirlerini kesmezler.Tutarlılık özelliğinden kaynaklanır.
4-) Negatif eğimlidirler.İkame etkisi nedeni ile.
5-) Orjine göre dış bükeydir. Marjinal ikame oranı nedeni ile.
***Marjinal ikame oranı ; Farksızlık eğrisi üzerinde bir nokta dolayında tüketicinin bir malı diğerine tercih ettiği değişimdir.
Kullanımdan vazgeçilen dy ∆y
MRS = ----------------------------- = -----------= ------------
Kullanımı arttırılan dx ∆x
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2009, 02:05:19 ÖÖ »

***MRS = 0, İki mal arasında ikamenin olmaması.( Un, su )

peynir
0 ayakkabı

***Sabit ve sıfırdan farklı MRS; Birbirlerinin yerine belli bir oranda mükemmel ikame olan mallar için geçerlidir. Tereyağ – margarin
Tereyağ
0 margarin

***Artan MRS ; Çay – dondurma.
çay






dondurma
0
***Bütçe Kısıtı ; Harcama olanaklarının parasal ifadesine denir.
***Tüketici Dengesi; Her mala harcanan son liraların marjinal faydalarının birbirine eşit olmasıdır.
 u  u  u
-------- ----------- -----------
 x  y  n
------------- = --------- =........ = ------------
Px Py Pn
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2009, 02:05:46 ÖÖ »

***TÜKETİCİ DENGESİ





***Tüketici denge noktasının değişme nedenleri ;
1-) Mal fiyatlarının değişmesi D1 ‘DEN D2’YE KAYMA NEDENİ EKMEK P 
D1 ‘DEN D3’E KAYMA NEDENİ EKMEK P 
Et
ekmek
0

2-) Bütçenin değişmesi ( Tüketici gelirinin değişmesi ) D1 ‘DEN D2’YE KAYMA NEDENİ GELİRİN 
Et D1 ‘DEN D2’YE KAYMA NEDENİ GELİRİN 
0 ekmek
3-) Zevk ve tercihlerin değişmesi.
terlik
0 ayakkabı

***Fiyat Tüketim Eğrisi ; Bir malın fiyatının sürekli değişmesi durumunda ortaya çıkan denge noktalarının geometrik yerine denir.
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #3 : Eylül 21, 2009, 02:05:54 ÖÖ »

***Gelir Tüketim Eğrisi ; Parasal bütçe sonsuz küçük miktarlarda arttırılabilir ve yeni bir denge noktası bulunur.Bu denge noktalarının geometrik yerine “ gelir- tüketim eğrisi “ denir.
***İkame Etkisi; Fayda fonksiyonunda yer alan mallardan birinin fiyatının değişmesi nedeniyle tüketicinin aynı farksızlık eğrisi üzerinde bir noktadan başka bir noktaya geçmesinin sonucu olarak ortaya çıkan etkidir.
***Talebin Fiyat Esnekliği ; Fiyatlarda oluşan nispi değişikliğin talep miktarında oluşturacağı nispi değişikliktir.
Δq
------
q
Εd = ----------
Δp
------
p
***Εd = 0 hiç esnek olmayan (sıfır esnekli talep ) (Tam inelastik)
*** 0 < Εd < 1 esnek olmayan talep( inelastik) *** Εd = 1 Birim esnekli talep
*** Εd > 1 esnek talep *** Εd = ∞ tam esnek talep ( sonsuz esnek talep )
*** Engel Eğrileri; Gelirle ilgili malın talebi arasındaki ilişkiyi gösterir. Gelirin çok düşük dilimleri için bir çok malın talebi, gelir arttığında artan bir hızla artar. Gelirin biraz daha yüksek dilimlerindeyse bu ihtiyaç daha iyi giderilmeye başlandığı için, gelir arttıkça malın talebi azalan bir hızla artar. Ancak gelirin belli bir düzeye ve tüketim miktarının arzulanan maksimuma ulaşması sonucu, gelir arttıkça tüketim artmaz.Bazı mallar ya da çok yüksek gelir grupları için gelir arttıkça ilgili malın talep miktarı kısılabilir.
***Engel eğrisinin eğimi ;  q G
------ x ------
 G q
***Talebin gelir esnekliği, gelirdeki nispi değişikliğin talep miktarında oluşturduğu nispi değişikliktir.

Δq
-------
q
*** εg = -----------------
ΔG
-------
G
*** εg > 1 ise bu malın, ilgili gelir grubu için lüks maldır.
1 > εg > 0 ise bu malın, ilgili gelir grubu için zorunlu maldır.
εg < 0 ise bu malın, ilgili gelir grubu için düşük mal, aşağılık mal ya da Giffen malı dır.
εg > 0 normal mallar ( lüks ve zorunlu malların tümüne normal mallar denir.)
***Çapraz talep esnekliği; başka bir malın fiyatında oluşan nispi değişikliğin, ilgili malın talep miktarında oluşturacağı nispi değişikliktir.
***εAB > 0 ise A ve B malları rakip mallardır ve birbiri yerine ikame edilirler,
εAB < 0 ise A ve B malları tamamlayıcı mallardır ve birlikte kullanılırlar,
εAB = 0 ise bu iki malın tüketimleri arasında ilişki yoktur.( ilişkisiz mallardır.)
*** Marshall Analizi’nin varsayımları;
1. Sadece bir tane değişken girdi vardır.
2. Diğer tüm girdilerin miktarı sabittir.
3. Değişken girdiyle diğer girdiler her oranda birleşerek üretime katılabilirler.
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #4 : Eylül 21, 2009, 02:06:22 ÖÖ »

*** Girdi;Bir üretim sürecine katılan ve üretimin gerçekleşmesine katkıda bulunan her türlü varlığa denir.
***Sabit Girdi;Bazı girdilerin miktarı kısa sürede değiştirilemez. Örnek; makinalar, fabrika binaları gibi.
***Değişken Girdi; Bazı girdilerin miktarı, çok kısa sürede bile değişebilir. Örnek; emek, hammadde ya da yarı üretilmiş maddeler.
*** Çok Kısa Dönem (Pazar ya da Piyasa Dönemi), hazırda bulunan malların satışına ya da bunların satın alınmasına imkân verecek kadar kısa olan bir dönemdir.Bu dönemde, üretimle ilgili değişiklik yapılmasına, yani üretimin artıp azalmasına yetecek zaman olmadığından, bu dönemde üretim yapılamaz. Çok kısa dönem piyasadaki fiyat oluşumu ve değişimi konularında ele alınır.Balık, çiçek gibi.Sadece satış için yeterli zaman vardır.
***Kısa Dönem; üretimde bazı girdilerin miktarının değiştirilebildiği (sadece değişken girdilerin), ancak sabit girdiler değiştirilemez.Mevcut üretim ölçeği içerisinde, üretim miktarı arttırılıp azaltılır.Kısa dönem hem satışa hem de mevcut üretim ölçeği içerisinde üretim yapmaya yeterlidir.
***Uzun dönem ; Her şeyin birden değiştirilebilecek zamandır.Bu dönemde piyasaya ya da üretim alanına yeni firmalar girebilir,mevcut firmalar piyasadan ayrılabilir. Bu dönemde hem satışa, hem üretime, hem de yatırıma yeterli bir dönemdir.
***Üretim fonksiyonu: Belirli bir üretim teknolojisinde her girdiden belli miktarlar kullanıldığında ne kadar ürün elde edebileceğini gösteren bir fonksiyondur.
***Toplam Fiziki Ürün (TPP);belli miktardaki değişken girdi miktarıyla sağlanan toplam üretimdir. (Toplam çıktı )
***Ortalama Fiziki Ürün( APP ); birim değişken girdi başına sağlanan üretimdir.
***Marjinal Fiziki Ürün (MPP);değişken girdi miktarının marjinal birim kadar arttırılması durumunda, toplam fiziki üründe sağlanacak artıştır.
∆TPP Toplam fiziki üründeki değişme
MPP = --------
∆L Emek miktarındaki değişme

***Değişen Verimler Varsayımı ; Bir girdi, sıfır değerden başlayıp her üretim döneminde, eşit miktarlarda arttırılırsa bu dönemlerde elde edilen toplam fiziki ürün, önce artan bir hızla, daha sonra azalan bir hızla artar ve bu girdinin kullanımı arttırılmaya devam edilirse, belli bir noktadan sonra toplam fiziki ürün azalır.
***Ölçeğe Göre Sabit Getiri ;Kullanılan girdi miktarı arttırıldığında üretimdeki artış eşit aralıklarla artar.
***Ölçeğe Göre Artan Getiri; Girdi artışlarına bağlı olarak, üretim sürekli olarak artan miktarlarda artar.
***Ölçeğe Göre Azalan Getiri; Girdi miktarı arttırıldığında üretim azalan miktarlarda artar.
***Eş Ürün Eğrileri; Üretim için sadece iki girdinin kullanıldığı ve bu iki girdinin de değişken olduğu durumda, aynı toplam ürün miktarını sağlamaya imkân verecek girdi bileşimlerinin geometrik yerlerini birleştiren eğrilere denir.
***Özellikleri
1-) Eşürün eğrilerinin üzerlerindeki her nokta eşit üretim düzeyini gösterir.
2-) Eğriler orijinden uzaklaştıkça daha yüksek üretimi gösterir.
3-) Eş ürün eğrileri birbirlerini ve eksenleri kesmezler.
4-) Sürekli negatif (azalan) eğimlidirler.
5-) Eş ürün eğrileri genellikle Orijine göre dışbükeydirler.
***Marjinal Teknik İkame Oranı ; Aynı üretim düzeyini sağlamak, yani aynı eş ürün eğrisi üzerinde kalmak koşuluyla,iki faktör arasındaki değişim oranına denir.
Vazgeçilen
MRTS = --------------
arttırılan
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #5 : Eylül 21, 2009, 02:06:39 ÖÖ »

***Girdiler arası ikamenin mümkün olmaması;
Un MRS = 0 ‘DIR
0 su

***Girdiler arası sabit oranda ikamenin olması ;
Sermaye MRS = SABİT VE SIFIRDAN FARKLI BİR SAYI

0 emek

***Girdiler arası artan oranda ikamenin olması; MRS ARTAN BİR DEĞERDİR.
G2
G1
0
***Girdiler arası azalan oranda ikame; MRS HER AŞAMADA AZALAN BİR DEĞERDİR.


0
***Eş Maliyet Doğrusu ; ( Maliyet Doğrusu) ; Üreticinin belli bir miktar malı üretebilmesi için katlanmak zorunda olduğu maliyettir.
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2009, 02:06:55 ÖÖ »

***Üretici Dengesi; Eş ürün eğrisinin maliyet doğrusuna teğet olduğu noktadır.

0

***Üretici denge noktasının değişme nedenleri;
1-) Üretimde kullanılan teknolojinin değişmesi, D1’ DEN D2 ‘YE KAYMA NEDENİ EMEK YOĞUN
TEKNOLOJİLERİN SEÇİMİ


2-) Katlanılması düşünülen maliyetin değişmesi, D1’ DEN D2 ‘YE KAYMA NEDENİ MALİYETLERİN 
D1’ DEN D3 ‘E KAYMA NEDENİ MALİYETLERİN 


0
3-) Girdi fiyatlarının değişmesi, D1’ DEN D2 ‘YE KAYMA NEDENİ G1‘İN P 
D1’ DEN D3 ‘E KAYMA NEDENİ G1‘İN P 




*** Kısa dönem maliyet varsayımları ;
1.) Üretim faktörleri homojendir.Her üretim faktörünün tüm birimleri, aynı verimliliktedir.
2.) Teknoloji düzeyi ve faktör fiyatları sabittir.
3.) Üretim faktörlerinin bir bölümü sabittir.
***TOPLAM SABİT MALİYETLER (TFC); Kısa dönemde, firma hiç üretim yapmasa da katlanmak zorunda olduğu maliyetlerin toplamıdır.Örn; makineler, demirbaşlar ve binalara ait ödemeler ya da amortismanlar, ödenen kiralar, sigorta primleri, idari personel aylıkları v.b
*** ORTALAMA SABİT MALİYET (AFC) ; Toplam sabit maliyetin, üretim birimi başına düşen miktarıdır. Parça başına sabit maliyet de denir.
TFC
AFC = ------------
X
***TOPLAM DEĞİŞİR MALİYETLER (TVC); Kısa dönemde firmanın belirli bir miktarda üretimini sürdürebilmesi için, kullandığı üretim faktörlerine yaptığı ödemelerin toplamıdır.Örn; işçilik ücretleri, hammadde ve enerji girdileri gibi. Firma hiç üretim yapmazsa değişir maliyetleri sıfırdır.Değişir maliyetler üretim miktarına bağlı olarak artar.
***ORTALAMA DEĞİŞİR MALİYET ( AVC ) ; Üretim birimi başına düşen değişir maliyetlere ortalama değişir maliyet (AVC) denir. AVC = TVC / X
***FIRSAT MALİYETİ ;Girişimcinin sahip olduğu üretim faktörlerini, firmasında kullandığı zaman kendi kendine ödemesi gereken bu bedele, ya da ayrıca girişimcinin başka firmalarda bu faktörleri kullanacak olsa, elde etme şansına sahip olacağı bu gelire, “Fırsat Maliyeti” ya da “Alternatif Maliyeti” denir.
***NORMAL KAR ; Fırsat maliyeti ya da alternatif maliyet değerlerinin bir üretim faaliyeti sonucunda elde edilmesi gereken asgari (en az) kârdır. Buna “Normal Kâr” denir. Ortalama maliyet (ortalama toplam maliyet) eğrisinin normal kârı da kapsar.
***TOPLAM MALİYET (TC); TC= TFC + TVC + NK
***ORTALAMA TOPLAM MALİYET (ATC); ATC = AC = AFC + AVC

TC TFC TVC
------- = ------ + ----------
X X X
***MARJİNAL MALİYET (MC) ; Üretimi bir birim arttırabilmek için, katlanılması gereken ek maliyete denir.
∆TC ∆TVC
MSC =--------- veya ------------
∆X ∆X

***AZALAN VERİMLER KANUNU ; bir firmanın tüm üretim faktörlerini sabit tutup sadece birini arttırması halinde, değişken faktörün veriminin belirli bir üretim miktarından sonra azalmaya başlamasıdır.
***TAM KAPASİTE ;üretim miktarı, firmanın kısa dönemde en düşük maliyetle üretimi gerçekleştirdiği noktadır.
***ATIL (EKSİK) KAPASİTEYSE, firmanın tam kapasitedeki üretim miktarının altında üretimini sürdürmesi durumunu ifade eder.
***AŞIRI (KAPASİTE ÜSTÜ) KAPASİTE, firmanın üretimini tam kapasite üretim miktarının üzerine çıkarmasıdır.
***MAKSİMUM KAPASİTE; firmanın, kısa dönemde mevcut tesisleriyle üretebileceği, en yüksek üretim miktarıdır.Firma kısa dönemde ne kadar önlem alırsa alsın (çift vardiya, özel prim vs.) üretimini maksimum kapasitenin üzerine çıkarması olanaksızdır.Maksimum kapasite, aşırı kapasitenin üst sınırıdır.
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2009, 02:07:17 ÖÖ »

***Uzun Dönem Marjinal Maliyet Eğrisi; firmanın üretim kapasitesini bir birim arttırması halinde toplam maliyetteki artışdır.Uzun dönem ortalama maliyet eğrisini daima minimum noktasında keser.
***ÖLÇEK EKONOMİLERİ ; Üretim ölçeğindeki artış nedeniyle firmanın sağladığı tasarrufları ya da maliyet avantajını ifade eden pozitif ölçek ekonomilerine denir.2‘ye ayrılır.
GERÇEK EKONOMİ 2.)İHTİYARİ EKONOMİ
A) Üretim A) Satın alınan hammadde
-Emekte iş bölümü fiyatlarında indirim B) Daha düşük faizli kredi
ve uzlaşma sağlanması C) Daha ucuz reklâm
B) Satış ya da pazarlama D) Düşük tarifeli taşıma
--Teknolojik avantajlar
ve uzlaşma sağlanması
-- Stok avantajları
C) Yönetim
D) Taşıma ve depolama
***Negatif Ölçek Ekonomileri ; Firmanın üretim miktarındaki ve ölçeğindeki artışlar belirli bir düzeyi aşarsa, uzun dönemde ortalama maliyetlerin yükselmesine neden olan bu olumsuz faktörlerin en önemlileri, yönetimin etkinliğini kaybetmesi ve aşırı uzmanlaşmanın olumsuz etkilerinin ortaya çıkmasıdır.
*** Pozitif Dışsal Ekonomiler ; maliyetlerinin azalmasına neden olan avantajlar ortaya çıkabilir. Ödenmeyen üretim faktörü ya da pozitif dışsal ekonomiler denilen bu avantajların başlıcaları, daha ucuz yarı işlenmiş mamul ve nitelikli eleman sağlanmasıyla satın alınan hizmetlerden ve alt yapı tesislerinden sağlanan avantajlar sayılabilir.
***Firmanın maliyetlerini etkileyen, fakat firmanın faaliyetleri dışında, içinde bulunduğu endüstriden sağladığı kazanç ve kayıplara, dışsal ekonomiler denir. Dışsal ekonomiler negatif ve pozitif diye ikiye ayrılır.
*** Tam Rekabet Piyasasının Özellikleri; 1-) Atomize Olma Özelliği ; Çok sayıda alıcı ve satıcının olmasıdır. Alıcı ve satıcılar piyasada oluşan fiyatı etkileme gücüne sahip değildir.
2-) Mobilite Özelliği ; Alıcıların, satıcıların, mal ve hizmetlerle üretim faktörlerinin hiç bir ek maliyete katlanmadan tam bir hareket serbestliğine sahip olmalarıdır.
3-) Homojenlik ; Malların aynı kalite ve görünümde olmasıdır. Bu yüzden tam rekabet piyasasında reklamın olmaması gerekir.
4-) Şeffaflık Özelliği; Piyasadaki tüm alıcıların ve satıcıların tam bilgi sahibi olmalarıdır
***Tam Rekabet Piyasasında Tek Fiyatın Sonuçları;
1-) Tüketici Rantı ( Tüketici Artığı );Tüketiciler bir malı alabilmek için denge fiyatının üzerinde bir fiyat ödemeye razı iken denge fiyatından mal satın aldıklarında elde ettikleri kazanca denir.
2-) Üretici Rantı ; ( Üretici Rantı ); Üretici bir malı denge fiyatının altında satmaya razıyken daha yüksek olan denge fiyatından satması durumunda elde ettiği gelirdir.
3-) Maksimum Alışveriş Hacminin Sağlanması;
*** Toplam Gelir (TR) ; Piyasa türü ne olursa olsun, bir firmanın toplam geliri satış fiyatıyla satış miktarının çarpımına eşittir. Toplam gelir eğrilerinin eğimini malın fiyatı belirler. TR = P . X
*** Ortalama Gelir (AR) ; Üreticinin, talep edilen malların bir birimi başına düşen, geliridir.
***Marjinal Gelir (MR) ; Üreticinin, sattığı son birim maldan sağladığı gelire, “marjinal gelir” denir. Üreticinin sattığı son birim maldan sağladığı gelirdir.
*** TAM REKABET PİYASASINDA MARJİNAL GELİR FİYATA VE ORTALAMA GELİRE EŞİTTİR (P=MR=AR)
*** Toplam kâr (TP ) ; katlanılan toplam maliyetlerle elde edilen toplam gelirler arasındaki farktır.
TP = TR - TC
TR > TC  kâr,
TR < TC  zarar
TR = TC  başabaş noktası

***KÂR MAKSİMİZASYONU; MARJİNAL MALİYET = MARJİNAL GELİR (MC = MR).
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2009, 02:07:33 ÖÖ »

***FİRMANIN KAPANMA NOKTASI ;.( AVC MİN. = P )Fiyatın ortalama değişken maliyete eşit olduğu noktadır.



***Kısa Dönem Arz Eğrisi; marjinal maliyet eğrisinin, ortalama değişken maliyeti aştığı kısımdır. (MC üzerinde A’dan yukarıdaki kısımı)








0

***Kısa dönemde aşırı kar vardır.
***Uzun Dönemde , tam rekabet piyasasına giriş çıkış serbestisi (mobilite özelliği) nedeniyle malının fiyatı, en düşük ortalama maliyet düzeyine kadar inebilir. Böylece,uzun dönem dengesinde ;
Fiyat = Ortalama Maliyet = Marjinal Maliyet = Marjinal Hasılat (Gelir) eşitliği sağlanır.
***Monopol ( Tekel );Tek satıcı karşısında çok alıcının olduğu piyasadır.Firmanın talep eğrisinin,monopol piyasasında azalan bir eğri olmasının nedeni monopolcü firmanın, daha fazla malın talep edilmesini sağlamak için, fiyatı düşürmek zorunda olmasıdır.
*** Monopol piyasasındaki firma kâr maksimizasyonu koşulu marjinal maliyet, marjinal gelir eşitliğinin sağlandığı üretim düzeyini tespit etmeye çalışır. (MC = MR ) Firma hem kısa dönemde hem de uzun dönemde aşırı kar elde eder. Çünkü giriş çıkış yasaktır.
*** Fiyat farklılaştırması; belirli bir malın iki ya da daha fazla fiyattan satılmasıdır. Böyle bir satışın mümkün olması (alıcıların ucuz malı seçmemesi) için, monopolcünün aynı malı en azından görünüşte değiştirmesi ya da farklı farklı yerde satması gerekir.
Fiyat farklılaştırması için;
1-) Malın satıldığı piyasa bölümlü olmalıdır. Örneğin lüks semt, fakir semt gibi.
2-) Malın, bölümlü piyasanın bir yerinde farklı, öteki yerinde farklı talep fiyat esnekliğine sahip olmalıdır.
3-) Piyasa alt piyasalara ayrılmasında önemli bir marjinal maliyet farklılığı ortaya çıkmamalıdır. Trende birinci ve ikinci mevki yolculuk gibi.
*** Monopollere karşı yöneltilen eleştiriler ;
1-) Monopolcü, tam rekabet piyasasına göre daha az üretim yapar ve daha yüksek fiyattan satar.Üretimin kısılması, üretim faktörlerinin ekonomide en yüksek üretimi sağlayacak bir tarzda endüstriler arasında dağılımını önler.Buna kısaca monopollerin “optimal kaynak dağılımını bozucu etkisi” denir.
2-) Tam rekabet piyasasında uzun dönemde aşırı kâr ortadan kalkarken monopolcü, kısa dönemdeki aşırı kârını uzun dönemde de sürdürür. Monopolcüler daima marjinal maliyetin üzerinde bir fiyattan mallarını sattıkları için, toplumdaki gelir dağılımını kendi lehlerine bozarlar. Monopollerin bu şekilde, toplumdaki “gelir dağılımını bozucu” etkileri, sosyal adalet yönünden istenmeyen bir durumdur.
3-) Bu piyasada,toplum yönünden kaynak israfı olan, reklamlara yer verilir. Monopolcünün karşılaştığı piyasa ne kadar geniş ve talebin esnekliği ne kadar azsa, monopolcünün kârı o kadar büyük olur.Reklamlara başvuran monopolcü, bu şekilde talebi etkileyerek kârlılığını arttırabilir.
***Doğal Monopol; bir firmanın, iki yada daha fazla firmadan,daha düşük maliyetle üretimi gerçekleştirmesi ve daha düşük fiyatla arzda bulunması durumunda ortaya çıkar.Doğal monopolun olabilmesi için;
1-) Ölçek ekonomileri;
2-) Patent uygulaması, milliyetçilik ya da bir yönetmelik uygulaması şeklindeki hükümet politikalarında monopolist durumları ortaya çıkarabilir
3-) Know How sahibi firma, özel bir kanun ve ölçek ekonomileri olmasa da piyasa gücü elde edebilir.
4-) Petrol, elmas, uranyum gibi doğal kaynaklara sahip olunması, üretici sayısını bu gibi fiziksel kısıtlardan dolayı sınırlayabilmektedir.
*** Monopson,piyasada çok büyük sayıda satıcı karşısında sadece bir alıcının bulunması durumunda, ortaya çıkan piyasa türüdür.
*** İki yanlı tekel piyasasında, bir mal veya hizmetin ya da üretim faktörünün, bir satıcısı ile bir alıcısı vardır. Denge fiyatının ve denge miktarının ne olacağını belirleyen etken, tarafların pazarlık güçleridir. Alıcının ödeyebileceği en yüksek fiyatın ve satıcının kabul edebileceği en düşük fiyatın birer sınırı vardır. Alışverişin bu iki fiyatın dışında olmaması nedeniyle iki fiyatın arasında kalan bölüme “Anlaşma Bölgesi” denir.
***Monopollü Rekabet Piyasası:
1-) Alıcı ve satıcı sayısı çok (atomistik piyasa),
2-) Piyasaya giriş çıkış serbestisi (mobilite),
3-) Mallar farklılaştırılmış olmasına rağmen, birbirlerinin yakın ikamesi olan çok sayıda mal mevcuttur. Bu en önemli özelliğidir.
Marjinal maliyetle marjinal hasılatın birbirine eşit olduğu durumda firmanın karı maksimumdur. (MR = MC)
Monopolcü rekabet piyasasına yöneltilen eleştiriler; kaynak ve gelir dağılımını bozucu etkileri ve bu piyasada reklam masraflarının önemli yer alması. Monopolcü rekabet piyasasındaki firma, tam rekabet piyasasındaki tek firmaya oranla, üretim miktarını suni olarak kısar ve satış fiyatını yükseltir. Firmalar eksik kapasiteyle çalışır.
***Oligopol; birbirlerini etkiyebilecek kadar az sayıda satıcının sonsuz sayıda alıcıyla karşı karşıya geldiği piyasadır.Birinci Grup Teoriler; Oligopolcüler arasında rekabetçi davranışların varlığı üzerine kurulmuştur. Klasik modeller de denilebilen bu modellerde, her satıcının fiyat, miktar ya da reklam politikasında öteki firmalardan bağımsız davrandığı varsayılır. Bu davranışlar,firmalar arasında zaman zaman rekabetçi savaşlara neden olur.İkinci Grup Teoriler; Rekabetten zarar görmek istemeyen oligopolcülerin uzlaşmacı davranışlarda bulunduğu varsayılır. Rekabetten zarar görmek istemeyen oligopolcülerden oluşur.
***Düopol iki satıcının, sonsuz sayıda alıcıyla karşı karşıya geldiği piyasa türüdür. Bu piyasada alıcılar, birbirlerinin kararlarını etkileyemezken, herhangi bir satıcının uyguladığı politika diğerlerini etkilemez.
***Firmalar arasında işbirliğinin bulunmadığı modeller;
1-)Cournot Modeli ; Modelde firmaların satış maliyeti sıfırdır. Piyasa talep eğrisi doğrusal ve bellidir. Her iki firma toplam talebin durumunu kesin olarak bilmez. Firmalar birbirlerinin kararlarından etkilendiklerini bilirler ve bağımsız hareket ederler. Rakip firmanın satış miktarlarını veri olarak kabul eder ve kendi satış seviyesini bu veriye göre belirler.
2-) Edgeworth Modeli ; Fiyat ve üretim rekabetinin olduğu, firmanın üretim kapasitesinin belirli ve sınırlı olduğu ve her firmanın tek başına tüm talebi karşılayamadığı kabul edilir. Ayrıca, firmaların pazar payları aynı olduğu ve üretim maliyetlerinin sıfır olduğu kabul edilir.
3-)Çok Firmalı Oligopoller ; Paul Sweezy tarafından 1939 yılında geliştirilen Dirsekli talep eğrisi modeli, oligopolistik piyasa yapısında kullanılan modellerden biridir. Modelin temelinde her bir firmanın rakiplerinin, fiyat düşüşlerini takip edeceği, fakat fiyat artışlarını takip etmeyeceği fikri vardır. Bu modelde firmalar aynı büyüklüktedir ve homojen mal üretirler. Bütün firmalar, aynı fiyatı uygular ve aynı piyasa payına sahiptirler.
Anlaşmalı Oligopoller;
Oligopolcü firmalar, birbirleriyle rekabet yerine anlaşmayı tercih ederken zayıf firmalar maliyet ya da üretim tesis ölçeği yönünden daha güçlü olan firmanın liderliğinde hareket etmeyi tercih edebilirler.
1-) Fiyat liderliği uygulaması,ekonomik hayatta en yaygın piyasa tipidir.Fiyat liderliği uygulamasında mal homojen ise, piyasadaki mal tek fiyattan satılır. Eğer mal farklılaştırılmışsa, fiyatlar farklıdır. Ancak fiyatların değişme yönü aynı olur. En yaygın fiyat liderliği şekilleri şunlardır:
• Büyük (hakim) firmanın fiyat liderliği, • Etkin firmanın fiyat liderliği,
• Bir anlaşmaya bağlı liderlik, • Barometrik fiyat liderliği .
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2009, 02:07:51 ÖÖ »

Geleneksel fiyat liderliğinin özelliği, lider fiyatı MR = MC göre belirler.Diğer firmalar için fiyat veridir. Bu firmalar liderin fiyatını kabul ederek karlarını normal olarak maksimize edemezler. Eğer karları maksimum olmuşsa bu sadece bir tesadüf olur.
Bazen piyasada çok sayıda küçük firma yanında, endüstrideki toplam üretimin önemli bir kısmını üreten, maliyet avantajına sahip bir büyük firma vardır. Böyle bir durumda “hakim firma” denilen büyük firma, monopolcü gibi, tek başına hareket ederek, karı max.yapmaya, ne kadar mal üreteceğini ve bunları hangi fiyattan satacağını belirler.Bazen bir fiyat lideri,hakim firma olmaksızın ve resmen tanınmaksızın ortaya çıkar. Herhangi bir nedenle daha düşük maliyetle üretimini gerçekleştiren firma,lider firmadır.Lider firma malını kendi üretiminde MR = MC olduğu noktada dengeye gelir ve malını maliyet avantajından dolayı diğer firmadan daha düşük fiyattan satar.Mal homojen olduğundan, piyasada iki fiyattan satılamayacağı için, lider firmanın fiyatından yüksek bir fiyattan mal satılamaz.Dolayısıyla diğer firma, lider firmanın fiyatına uymak zorunda kalır.Böylece piyasada iki firma piyasayı aralarında bölüşerek, mallarını aynı fiyattan satarlar.Lider firmanın kârı maksimumdur, diğer firmanın kârı maksimum değildir. Kârından fedakarlık eden takipçi firma, lider firmayı izleyip izlememe konusunda özgürdür.Böyle bir durum lider firmaya savaş ilanı demektir.Birbirleriyle mücadeleyi göze alamayan ya da aralarında anlaşma yapamayan firmalar, geçmişte büyük deneyimleri ile piyasada saygınlığı olan, piyasayı ve piyasa koşullarındaki değişiklikleri en sağlıklı bir şekilde analiz edebildiğine inanılan bir firmanın izlediği fiyat politikasını benimserler.Bu şekildeki fiyat liderliğine “Barometrik Fiyat Liderliği” adı denir.
2-) Kartel; Bir endüstride faaliyette bulunan oligopolcü firmaların aralarında rekabeti azaltarak, ortak karlarını en yüksek düzeye çıkarmak amacıyla kendi aralarında açık ya da zımni olarak anlaşmaya yapmalarıdır. Kartelde temel amaç kârın arttırılmasıdır.
• Karteller üretim miktarında anlaşabilirler.
• Karteller fiyatlarda anlaşabilirler.
• Karteller bölgelerde anlaşabilirler. Her firma ancak kendi bölgesinde satış yapabilir.
• Karteller malı ucuza ithal edip, içerde pahalı satmak yoluna gidebilir.
Satın alma kartelleri,kazanç bölüşüm kartelleri ve üretim düzenleme, satış bölgesini sınırlama ve fiyat kartelleri gibi türleri de vardır.
***OLİGOPOLÜN ELEŞTİRİSİ ;Bu teori; kaynak dağılımını, gelir dağılımını bozucu etkilerde bulunduğu ve reklamlar nedeniyle de kaynak israfına neden olduğu için eleştirilmektedir.
*** Mal ve hizmet üreten firma mallarına olan talep nedeniyle, firmalar da faktör talep ederler.Bu nedenle girdi
talebi “türev” taleptir. Firma, belli bir değişken girdiyi,marjinal ürün değerinin marjinal maliyetine eşit olduğu miktarda talep eder. Piyasa dengesi, girdi arzıyla marjinal verimlilik kuramına göre bulunan girdi talebi tarafından birlikte belirlenir.
***Toplam değişken girdiye göre toplam hasılat, değişken girdinin sağladığı toplam ürünle ürünün
sabit olan piyasa fiyatının çarpımına eşit olacaktır. Bu değere ve bu değerlerin gösterildiği eğriye
(toplam fizik ürüne paralel olarak) toplam ürün değeri (VTP) denir.
 VTP

VMP = --------
 L Girdinin fiyatı sabit ve w’ye eşit olduğunda;
VMPx = w olduğunda dengeye ulaşılır.
VMPx > w olduğundan, üretime katılacak her birim, işgücü toplam kârı artırır.
VMPx < w olduğunda, işgücüne, artırdığı hasılattan daha fazla ücret ödenir. Eğer zarara neden olmuyorsa, bu durum, en azından toplam kârı azaltır.Kârını maksimize eden girişimci, belli bir girdiyi, bu girdinin marjinal ürün hasılat birim fiyatına eşit olana kadar talep eder. Firma için VMP eğrisi,aynı zamanda değişken girdinin firma talep eğrisidir.
Birden fazla girdi kullanıldığında girdi talebi,girdinin fiyatındaki değişimlere bağlı olarak değişir. Bir girdinin fiyatındaki değişme üç tür etki yaratır.Bunlar;
a-) İkame Etkisi; üretimde ucuzlayan girdinin, diğerlerini ikame ederek, daha
çok kullanılmasıdır.
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2009, 02:08:50 ÖÖ »

b-) Ürün Etkisi ; bir girdinin ucuzlaması durumunda,tüm girdilerden daha çok kullanılarak eşmaliyetle ürünü artırılabilir (veya azaltabilir.) buna ÜRÜN ETKİSİ denir.
c-) Kâr Maksimizasyonu Etkisi ; girdinin fiyatının değişmesi sonucu, MC = VMP eşitliğinin sağlandığı değişken girdi kullanım miktarı değişir.
***Girdi Talebini Belirleyen Öğeler ;Bir girdiyle birlikte kullanılan diğer girdilerin miktarı arttığında, girdinin üretimde kullanılan miktarı da artacaktır. Buna göre ;
1-) Analiz sırasında ürün fiyatı sabittir.
2-) Birlikte kullanılan girdilerin miktarı arttıkça, girdinin marjinal fiziki ürünü artar.
3-) Değişken girdinin fiyatı;girdi bir malın üretiminde ne kadar fazla kullanılırsa o kadar düşük olur. Bunun nedeni azalan marjinal fizik ürün yasasıdır.
4-) Değişken girdiye olan talep teknolojik düzeye bağlıdır.Teknoloji değişirse tüm girdilerin verimliliği de değişir.
***Üretime katılan tüm değişken girdiler üç ana grupta toplanabilir. Doğal kaynaklar,ara malları ve işgücü.
Ara malları, bir firma tarafından üretilip, diğer bir firma tarafından üretimde kullanılan mallardır.
İşgücü; arzını etkileyen çok değişik etkenler vardır. Bunlar arasında nüfus artışı, nüfusun yaş kompozisyonu, göçler, eğitim ve yetişkin eğitimidir. Bu gibi etkenler, işgücü arzı eğrisinin tümüyle kaymasına neden olur.
***Rant benzeri;Bir üretim girdisinin rant sağlayabilmesi için arz miktarının tümüyle sabit olması gerekir. Bu tür girdilerin miktarıysa sadece kısa dönemde sabit, uzun dönemde değişken olduğundan rant benzeri adını alırlar.
***Tam rekabet piyasasında ürün arz eden bir firma,kullandığı girdiyi bir birim artırdığında üretimi, marjinal fizik ürünü kadar artar.Bu artışın değeri, ürünün piyasa fiyatıyla marjinal ürün miktarının çarpımına eşittir ve buna MARJİNAL ÜRÜN DEĞERİ denir.Ancak,aksak rekabet piyasasındaki bir firmanın üretimi arttıkça malına, piyasada bulabileceği fiyat düşer. Sadece marjinal ürün değil, talep yapısı da toplam hasılattaki artışı belirler.
***Değişken girdideki birim artışın, toplam hasılatta yarattığı artışa, MARJİNAL ÜRÜN HASILATI denir. MRPx = MPPx . MRx
***Bir girdi piyasasında tek alıcı varsa,bu piyasaya MONOPSON PİYASASI, bir kaç alıcı varsa OLİGOPSON PİYASASI denir.
*** Girdinin Marjinal Külfeti; Bir firma için, belli bir girdinin marjinal külfeti, o girdiden kullanılan miktar, bir birim artırıldığında, toplam maliyette oluşacak artıştır. Toplam maliyetteki artışın, girdi kullanımındaki artışa oranıdır. (MEI)
***Monopsoncu firmanın talep eğrisi, onun marjinal ürün hasılatı eğrisidir. Monopsoncu firma, girdinin marjinal külfeti eğrisiyle marjinal ürün hasılatı eğrisinin kesiştiği noktada,denge girdi talebini belirler.
***Genel denge analizinde,tüketiciler ve üreticiler arasında denge sağlanmış olmalıdır. Varsayımlar;
1-) Ekonomide, girdi ve marjinal mal piyasalarının tümünde tam rekabet koşulları geçerlidir.
2-) Bireylerin fayda fonksiyonları ve firmaların üretim fonksiyonları arasında bağımlılık yoktur.Üretimde veya tüketimde dışsallık yoktur.Bunun sonucu tüm mallar özel mallardır ve toplumsal refah bireylerin faydaları toplamına eşittir.
3-) Tüm fonksiyonlar sürekli ve iki kere türevi alınabilir olmalıdır.Gerek farksızlık eğrileri, gerekse eşürün eğrileri orijine göre dışbükey olmalıdır.
4-) Ekonomide devlet ve dış ticaret yoktur.
5-) Üretim ve tüketim aynı yer ve zamanda yapılmaktadır.
6-) Son varsayımımızsa sadece sayısal bir varsayımdır.Ekonomide sadece iki birey, iki mal ve iki üretim girdisi olduğu varsayılır.
***Tüketiciler arası denge;her iki farksızlık eğrisinin birbirine teğet oldukları noktada bütçe teğettir.Bu noktada bireysel dengeler sağlanmış olur.Bireysel dengeler sağlanınca üretilmiş olan tüm mallar tüketilir.Bu nokta her bakımdan optimum bir noktadır.Tüketici denge noktalarının geometrik yerine anlaşma eğrisi denir.
***Üretici Dengesi ;Üretici denge noktaların birleştirilmesiyle oluşturulan eğrinin geometrik yerine BAĞIT EĞRİSİ (MUKAVELE EĞRİSİ) denir.
Logged

MegaAdministrator
Uzman Üye
*****
Üye No: 12233
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğretim Görevlisi
Mesaj Sayısı: 2139
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +13/-0
Sen Beni Sevmin

Offline
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2009, 02:09:10 ÖÖ »

***Üretim İmkanları Eğrisi;ekonomideki tüm girdileri X ve Y üretiminde etkin bir biçimde kullandığında elde edebilecek maksimum XY bileşimlerini gösteren eğriye üretim imkanları eğrisi denir.Üretim İmkanları eğrisi içinde kalan noktalarda üretim vardır.Fakat eksik istihdam ( işsizlik )vardır.Eğri üzerindeki noktalarda tam istihdam, etkin üretim vardır.Kaynaklar tam olarak kullanılır.Eğri dışındaki noktalarda üretim yapılamaz. Çünkü eldeki kaynaklar yetmez.





ÜRETİM İMKANLARI [DÖNÜŞÜM ] EĞRİSİ

A,B,C ; TAM KAPASİTE; D; EKSİK KAPASİTE;
E; ÜRETİM YAPILAMAZ






0

*** Bir maldan bir birim daha fazla üretebilmek için diğer maldan vazgeçilmesi gereken orana; marjinal dönüşüm oranı denir.
***Pareto Optimumu; bir toplumda başkalarının refahını azaltmadan bir bireyin refahını arttırılamazsa, Pareto optimumu sağlanmış olur.
*** Maksimum toplumsal refaha, ancak marjinal özel maliyet marjinal toplumsal maliyete eşit olduğunda ulaşılır. Çünkü, sadece bu durumda marjinal toplumsal fayda, marjinal toplumsal maliyete eşittir.Eğer marjinal toplumsal maliyet marjinal toplumsal faydadan az ise (veya fazlaysa), bir dışsal tasarruftan (veya dışsal maliyetten) söz edebilir. Dışsal tasarruf veya dışsal maliyetin sözkonusu olması halinde, tam rekabet maksimum toplumsal refahı
sağlamaz.
*** Üç tür dışsallık kaynağı vardır.Bunlar;
1-) Mülkiyetten Doğan Dışsallıklar
2-) Belli Bir Mala Sahip Olmak;
3-) Teknoloji
4-) Kamusal Mallar;Tam kamusal mal,bir bireyin bir maldan faydalanmasının, diğerinin faydalanmasına engel olmadığı mallardır.
KISA DÖNEMDE PİYASA DENGELERİ

* TAM REKABET PİYASASI








*A da MR=MC kar max * 0P1AQ1  Toplam Gelir; * 0ACminLQ1  Toplam Maliyet
*ACminP1AL  Aşırı Kar






*MONOPOL VEMONOPOLCÜ REKABET PİYASALARI

* 0AC1LX  Toplam Maliyet

* 0P1RX1  Toplam Gelir





A ‘da MR=MC kar max * AC1P1RL  Aşırı kar
Logged

Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 72842
Cinsiyet: Bayan
Mesleği: Diğer Meslek Dalları
Mesaj Sayısı: 2
Nerden: İstanbul
Puan: +0/-0

Offline
« Yanıtla #12 : Ağustos 18, 2010, 01:36:08 ÖS »

ellerinize sağlık
Logged
Etiket: İktisat teorisi 1. dönem 
  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Tüm toplama bilgisayar fırsatları için tıklayın !


Yıllık Planlar 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
2009-2010 Yıllık Planlar 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
Zümre Toplantıları 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
Belirli Günler ve Haftalar Birleşmiş Milletler Günü Kızılay Haftası 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Dünya Tasarruf Günü
Yazılı Soruları
1. Yazılı Soruları

Edubilim olarak 2009-2010 Eğitim ve Öğretim Yılında da eğitimle ilgili , bilgi , belge ve dosyalarla tüm öğrenci ve öğretmenlerin yanındayız...
Tüm hakları sakllıdır. Edubilim 2007-2009. Bu sitede bulunan bilgi , belge ve dökümanların izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır. İletişim Adresi: edubilim@gmail.com

Edubilim I Urllist I Etiketler I Rss I Google Etiketleri I Site Haritası I Site Map I Reklam
Edu Sohbet -Webmaster -Edubilim2 -Oyunpiyatforum-- Web Stats

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Çok kısa bir süre sonra sitemize
yalnızca davetiye ile üye olunabilecek...
 Hem davetiye hakkı kazanmak için hem de sitemizdeki dosyaları indirebilmek için lütfen üye olun...
Üyelik tamamen ücretsizdir, üye olmak için tıklayın